Polityka prywatności
i klauzula informacyjna


Zgodnie z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest:
Jakub Słomiński - Kancelaria Adwokacka adwokat Jakub Słomiński (dalej w skrócie Kancelaria)
Al. Zwycięstwa 36/3
80-219 Gdańsk

2. Dane kontaktowe:
adres: ul. C. K. Norwida 19/11
80-280 Gdańsk
e-mail: biuro@kancelariaslominski.pl
tel.: +48 606 910 807.

3. Cel przetwarzania danych osobowych:
– dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania usługi pomocy prawnej, w tym wykonania Umowy zlecenia i oświadczenie usług w zakresie pomocy prawnej (dalej: Umowa), występowania w imieniu Zleceniodawcy przed urzędami i sądami, udzielania porad prawnych, opracowania projektów aktów prawnych, wykonywania i zapewnienia obsługi Umowy, kontaktowania się ze Zleceniodawcą w związku z wykonywaniem zawartej Umowy, utrzymywanie bieżących relacji zawodowych, współpracy zawodowej;
– dane osobowe będą przetwarzane także w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, którym jest:
– podejmowanie działań związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmowi,
– obsługa korespondencji Zleceniodawcy,
– windykacja należności,
– prowadzenie postępowań sądowych, administracyjnych, arbitrażowych, mediacyjnych i innych,
– przechowywanie danych dla celów archiwalnych oraz zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez Zleceniobiorcę obowiązków wynikających z przepisów prawa),
– spełnienie wymogów wynikających z przepisów podatkowych i o rachunkowości, w tym prowadzenie dokumentacji podatkowej oraz przechowywania dowodów księgowości,
– spełnienie wymogów wynikających z innej sprawozdawczości.

4. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców:
– właściwe w danej sprawie sądy, prokuratury oraz inne organy występujące w sprawie, organy administracji rządowej lub samorządowej, a także strony przeciwne w danej sprawie,
– organy publiczne, instytucje lub podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
– podmioty, którym Kancelaria powierzyła przetwarzanie danych osobowych na podstawie zawartych umów (dostawcy i podwykonawcy), np. podwykonawcy, doradcy, podmioty zapewniające wsparcie techniczne, bank, operatorzy pocztowi, dostawcy IT i innych usług, podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne, zakłady ubezpieczeń, itp.
– podmioty, wobec których Zleceniodawca wyraził zgodę na udostępnienie i przetwarzanie swoich danych osobowych.

5. Okres przechowywania danych osobowych:
Kancelaria przechowuje dane osobowe przez czas niezbędny do realizacji świadczenia pomocy prawnej oraz przez czas, w jakim możliwe jest dochodzenie roszczeń w związku z realizacją świadczenia pomocy prawnej. Ponadto dane mogąbyć przechowywane przez Kancelarię dla celów przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmowi, dla celów statystycznych i archiwizacyjnych przez okres określony przepisami prawa liczony od dnia zakończenia obowiązywania umowy lub zdarzenia powodującego konieczność takiego przetwarzania.
Jednocześnie, w celu rozliczalności Kancelaria będzie przechowywać dane przez okres, w którym zobowiązana jest do zachowania danych na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów (np. dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych, w tym umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne).

6. Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych:
Zleceniodawcy przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych.Dodatkowo, jeżeli Zleceniodawca uzna, że jego dane osobowe przetwarzane przez Kancelarię są niezgodne z rzeczywistością, ma prawo do ich sprostowania lub uzupełnienia.Ponadto Zleceniodawca ma prawo:
– żądania usunięcia Twoich danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem,
– wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadku przetwarzania ich w celu realizacji uzasadnionego interesu Kancelarii,
– do otrzymania od Kancelarii danych osobowych w ustrukturyzowanym formacie oraz przenoszenia danych osobowych do innego administratora;
w przypadku przeniesienia danych, z uwagi na inne przepisy prawa, może być wymagane uzyskanie zgody Zleceniodawcy lub innej osoby lub spełnienie innych warunków wymaganych tymi przepisami,– aby nie podlegać decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywołuje skutki prawne lub w inny sposób istotnie wpływa, chyba, że decyzja ta jest niezbędna do realizacji umowy, jest dozwolona prawem lub wyraził Zleceniodawca wcześniej na to wyraźną zgodę.W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie udzielonej zgody, Zleceniodawcy przysługuje prawo do cofnięcia udzielonych zgód na poszczególne cele przetwarzania, w dowolnym momencie.

Zgodę należy wycofać osobiście w siedzibie Kancelarii, przez telefon, za pośrednictwem poczty elektronicznej: biuro@kancelariaslominski.pl.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, realizowanego do czasu wycofania zgody.W przypadku zawarcia Umowy lub transakcji podanie danych osobowych jest konieczne do ich realizacji.Na podstawie art. 14 ust. 5 RODO Kancelaria zwolniona jest z obowiązku informacyjnego w przypadku pozyskiwaniadanych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, w zakresie w jakim dane osobowe muszą zostać poufne zgodnie z obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej (adwokackiej radcowskiej), w tym ustawowym obowiązkiem zachowania tajemnicy (np. dane osobowe innych stron postępowania sądowego lub administracyjnego, świadków, pełnomocników, biegłych).

7. Skarga w związku z przetwarzaniem danych osobowych:W przypadkach uznania, iż przetwarzanie przez Kancelarię Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 Zleceniodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym od dnia 25 maja 2018 roku będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8. Obowiązek podania danych osobowych:
W zależności od nawiązanej relacji z Kancelarią wymagane jest podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail, jeżeli jest towystarczające do załatwienia sprawy.
W celu zawarcia i/lub wykonania zawartej Umowy Kancelaria może żądać podania nr telefonu, PESEL/NIP oraz adresu dokorespondencji, adresu zamieszkania, adresu prowadzenia działalności gospodarczej.Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, Kancelaria może wymagać od Zleceniodawcy podania innych danych niezbędnych np.:
– ze względów rachunkowych lub podatkowych,
– na potrzeby procesu rekrutacji.

Jeśli z jakiegoś powodu Zleceniodawca nie poda tych danych osobowych, Kancelaria nie będzie mogła nawiązać ze Zleceniodawcą żadnych relacji, w tym biznesowych. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Jeżeli jednak Zleceniodawca nie poda tych danych lub w jakikolwiek sposób uniemożliwi Kancelarii ich przetwarzaniemoże to skutkować zaprzestaniem świadczenia usług i/lub rozwiązaniem umowy, względnie niezałatwieniem sprawy, z którą zwrócono się do Kancelarii.

9. Przekazywanie danych osobowych do Państw Trzecich: Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

10. Przetwarzanie danych osobowych w sposób automatyczny:Kancelaria nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany.

11. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa.KLAUZULA INFORMACYJNA